سخن دنباله دار و اتصال كلمات به هم (مشكل اصلي)
در صحبت روزمره به زبان انگليسي، اغلب ما سعي در كوتاه كردن جملات و برقراري هرچه بيشتر ارتباط داريم به همين دليل زبان آموزان هنگام صبحت بسيار رسمي به نظر ميرسند چون از روش متفاوتي استفاده ميكنند. بيشتر مردم هنگام صحبت كردن به زبان انگليسي كلمات را بهم پيوند داده تا سخن خود را متصل و به راحتي بيان كنند. ممكن است براي سهولت در صحبت صداي موجود در پايان يك كلمه را تغيير دهيم تا كلمهي بعدي آسانتر تلفظ شود. يا آخرين صامت كلمه اي را به مصوت كلمهي بعد وصل كنيم؛
“I’d like an orange”براي مثال
“I’d likuh norange” درصحبت معمولي اين جمله اينطور شنيده ميشود
هرگز اين كلمه را نشنيده بودم “Likuh?”
چيست؟ آيا نوعي ميوه است؟”norange?”
اين امر ممكن است براي بسياري از دانش آموزان گيج كننده باشد زيرا آنها قبلا چنين كلماتي نشنيده بودند ودر گنجينهي لغات ذهن خود در حال جستجو ميكنند. اينجاست كه اهميت گوش دادن مشخص ميشود نه نگاه كردن ويديو و فيلم! از آن براي تقويت مهارت شنيداري خود استفاده كنيد.
همچنين انگليسي زبان ها، هنگام سخنراني ها بعضي از حروف يا صدا ها از جا مياندازند، مخصوصا زماني كه دوستان و همكاران در حال گوش دادن به سخنراني آنها هستند!
” تبديل ميشود!grillcheese sanwich” به ” Grilled cheese sandwich”
تبديل ميشود!”hamn cheez” به “Ham and cheese”
تبديل ميشود!”whatzin thi sanwich?” به “What is in this sandwhich?”
Thisو sandwich و grilled افتاده و در كلمات what is inو Ham and cheese در كلمات Sمبنا در اينجا بر آن است كه مهارت هاي شنيداري انگليسي را بياموزيد
تقويت مهارت شنيداري آنقدرها كه فكر ميكنيد سخت نيست. هنگامي كه زبان آموزان به اين درك برسند كه مردم بومي غالبا هنگام صحبت كلمات را تركيب ميكنند، صداها را جا مياندازند و گفتاري پيوسته دارند، ميتوانند مهارت شنيداري خود را تقويت كنند.